donderdag 27 april 2017

Koningsdag

Ik heb er helemaal niets mee en daar bedoel ik niet dat ik tegen het koningshuis ben, absoluut niet. Vanochtend ben ik richting ouders gefietst en heb daar Koningsdag op de buis gevolgd. Aangezien mijn moeder ervan overtuigd is dat het zielig is dat ik met een feestdag, welke dan ook alleen thuis ben nodigt ze me overal voor uit.

Ik heb al diverse malen getracht duidelijk te maken dat ik mezelf echt niet zielig vindt maar helaas dat dringt niet door dus dan ga ik maar weer een bakkie (en tompoes) doen bij hun. Ach, hun tevreden dan ben ik ook tevreden en het is geen ramp hoor, begrijp me niet verkeerd.

Op de fiets naar huis twijfel ik nog even om langs een van de vele kleedmarktjes te gaan maar als ik me dan de vorige keren herinner fiets ik direct door. Die mensenmassa's zijn niet aan mij besteedt. Achter aan de rij aansluiten en langs rommel schuifelen. Ik snap werkelijk niet wat mensen daar nu aan vinden.

Ook ik heb een keer op een vrijmarkt gestaan en dat is eens maar nooit weer. Sommige mensen doen het regelmatig en daar heb ik groot respect voor, hoe hou je het vol. Als het een beetje loopt kun je er een aardig zakcentje mee verdienen maar over het algemeen hou ik me er verre van, heel erg ver.

Als je er logisch over nadenkt is het eigenlijk heel simpel, op Koningsdag verhuist de troep uit het huis van de een naar het huis van de ander. Wat de een troep vindt is voor de ander een schat. Helemaal goed toch, zo belandt het in ieder geval op dat moment niet op de vuilnisbelt. (ik laat dan even voor het gemakshalve de troep die de mensenmassa achterlaat even achterwege)

1 opmerking:

  1. Ben het helemaal met je eens, ik heb ook helemaal niets met het koningshuis. Vooral niet als je bedenkt wat het ons allemaal kost! Waarom zulke hoge toelagen? Dat kan best een heel stuk lager. Dat geld kan beter naar de zorg, vooral voor ouderen.
    Ook de mensenmassa's daar ga ik ook het liefst met een grote boog omheen.

    BeantwoordenVerwijderen